Dit product staat op de lijst van de VSB

Het Vlaams Sociaal Bescherming (VSB) heeft een lijst samengesteld met gecertificeerde en gevalideerde hulpmiddelen die aan specifieke normen voldoen en speciaal ontworpen zijn voor personen met een beperking. Deze producten komen in aanmerking voor terugbetaling. Ontdek hieronder alles wat u moet weten. Wij helpen u uiteraard ook graag in één van onze winkels. Aarzel niet om langs te komen!
Ziet u dit logo bij een product op onze site? Dan staat het product op de lijst van de VSB en kunt u mogelijks van een tussenkomst genieten.  Hieronder ontdekt u meer informatie hierover.

Voor welke hulpmiddelen geldt terugbetaling

Het Vlaamse Sociale Bescherming (VSB) heeft een lijst opgesteld met erkende en goedgekeurde hulpmiddelen die voldoen aan specifieke criteria en bijzonder geschikt zijn voor mensen met een functiebeperking.

In ons assortiment bieden wij een uitgebreide selectie van hulpmiddelen die zijn goedgekeurd door de VSB. Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf een VSB-goedgekeurd hulpmiddel aan te schaffen, zonder daarvoor een terugbetalingsaanvraag in te dienen.

Wie kan een tussenkomst krijgen?

De Vlaamse sociale bescherming vergoedt helemaal of gedeeltelijk de kosten voor het kopen of huren van een mobiliteitshulpmiddel, mits je voldoet aan bepaalde voorwaarden:

  • Gezondheidsvoorwaarde: Een arts of het rolstoeladviesteam (RAT) moet de noodzaak van een mobiliteitshulpmiddel voorschrijven.

  • Administratieve vereiste: Om in aanmerking te komen, dien je administratief verbonden te zijn aan de Vlaamse sociale bescherming, wat betekent dat je jaarlijks je zorgpremie dient te voldoen aan je zorgkas.

Op elke leeftijd kun je een aanvraag indienen voor een mobiliteitshulpmiddel.

Hoe vraag je een tussenkomst aan?

Stap 1

Kom eens langs in één van onze filialen. Bespreek bij een lekkere tas koffie jouw noden met één van onze medewerkers. Zij maken jou wegwijs in ons zeer ruime aanbod. Samen gaan we op zoek naar hét juiste hulpmiddel

Stap 2

Bij ons kennismakingsgesprek krijg je alle informatie om jouw aanvraag op te starten tot terugbetaling van een hulpmiddel. Zie je door het bos de bomen niet meer? Géén probleem. Wij maken voor jou een afspraak bij de juiste instantie om de aanvraag aan te vangen.

Stap 3

Je gaat langs bij de juiste arts of het Rolstoel Advies Team (RAT) voor een Rolstoel Advies Rapport (RAR afgekort):

Stap 4

Je maakt een keuze. Met de documenten van de arts(en) kom je terug naar Hego Mobile. Onze verstrekker zal samen met jou, jouw keuze van een hulpmiddel bespreken. Jouw papieren zenden wij in voor jou naar jouw zorgkas. Belangrijk om te weten dat dit enkel erkend zorgverstrekkers zoals wij, dat kunnen.

Stap 5

De aanvraag tot terugbetaling duurt gemiddeld een 4-tal weken (afhankelijk van de drukte bij de collega’s van de zorgkas). Na ongeveer 4 weken krijgen wij een antwoord van de zorgkas.

Stap 6

Update: Wij bellen iedere klant op met de status van hun dossier. Is het hulpmiddel goedgekeurd? Dan maken wij een afspraak met jou om over te gaan tot levering. Is jouw aanvraag geweigerd? Dan zetten wij samen met jou verdere stappen om een oplossing te vinden. We komen er samen wel uit.
*Een rolstoeladviesteam is een erkend team van zorgverleners dat gespecialiseerd is in mobiliteitshulpmiddelen. In zo’n team zit altijd een arts die gespecialiseerd is in revalidatie, een ergo- of kinesitherapeut en nog andere zorgverleners. Ze zijn meestal verbonden aan een (revalidatie)ziekenhuis. Voor een volledige lijst van RAT’s, kun je zeker bij ons terecht!

Hego Mobile helpt u graag! 

Kom lang in één van onze vier vestigingen en laat u begeleiden. Onze medewerkers staan tot uw dienst om u zorgvuldig door het administratieve proces te leiden dat moet worden doorlopen. We zullen u ook assisteren bij het maken van de juiste keuze met betrekking tot het hulpmiddel dat het meest geschikt is voor uw specifieke behoeften.

We houden rekening met diverse essentiële aspecten, zoals uw leeftijd, uw noden, de indeling van uw woonomgeving en vele andere. Op deze manier wordt ervoor gezorgd dat het gekozen hulpmiddel naadloos aansluit bij uw levensstijl en individuele omstandigheden. Het is ons doel om een oplossing te bieden die niet alleen functioneel is, maar ook comfort en gemak toevoegt aan uw dagelijkse leven.

OVER HEGO MOBILE

Het beste aanbod van mobiliteitshulpmiddelen op de Belgische markt. We hebben (bijna) alles op voorraad: klaar om bekeken, gekeurd en getest te worden. Spring zeker eens binnen in één van onze filialen. Jullie zijn van harte welkom.

Privacyverklaring - Cookie Policy - Disclaimer

Copyright ©2024 Hego Mobile 

OPENINGSUREN

GENK – NIJLEN – REKEM
maandag t.e.m. vrijdag:
10.00 – 17.00

Zaterdag:
Genk: 10.00 – 13.00
Rekem & Nijlen: op afspraak

TORHOUT
maandag + woensdag + vrijdag:
10.00 – 17.00

CONTACT

Hego Mobile Genk
Hasseltweg 152
Tel: 089 23 05 90

Hego Mobile Nijlen
Herenthoutse Steenweg 101
Tel: 03 435 48 49

Hego Mobile Rekem
Steenweg 140
Tel: 089 61 49 43

Hego Mobile Torhout
Bruggestraat 115
Tel: 050 31 79 19

info@hegomobile.be
BE0646.828.860

SCHRIJF JE HIER IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten en aanbiedingen? Schrijf je dan nu in op onze nieuwsbrief!

GDPR*